Meteen naar de inhoud

Zo wordt leren weer leuk!

Samen zetten we de volgende leerstap vanuit een veilige sfeer. Met mijn volledige aandacht, nauwkeurig afgestemd, precies daar waar het nodig is.”

Leerkriebels-laura-remedial-teaching-utrecht

Remedial Teaching Utrecht

Als je een extra steuntje nodig hebt

Leerkriebels is de remedial teaching praktijk in Utrecht die bewegend en spelend met je kind werkt. Leerkriebels is er voor alle kinderen uit groep 1 tot en met 8.

Misschien heeft je leerling even extra aandacht nodig of wil hij met meer focus leren. Dat doe ik met kleine groepjes of individueel. Er is een fijne sfeer, zodat je leerling zich prettig voelt. Bovendien stimuleer ik kinderen om plezier te hebben in hun schoolwerk!

Lees meer over mijn visie en uitgangspunten. Of neem direct contact met mij op.

Dit zeggen anderen over Leerkriebels

Samenwerken met Laura is erg prettig. Je weet waar je aan toe bent en ze pakt de uitdagingen met de kinderen, op een voor hen passende manier, op. Ook kan ze werken met bewegelijke kinderen en ze tot rust laten komen, of ze mogen juist even uiting geven aan die energie-uitbarstingen. 

Ook voor de leerkrachten is Laura een fijn luisterend oor waar je je vragen en zorgen op af kan vuren. Ze komt dan met prettige adviezen, of juist even niet met adviezen. 

Ook is ze makkelijk bereikbaar en flexibel als dingen even anders lopen dan verwacht. Alles bij elkaar een fijne samenwerking!

onderbouw-leerkracht-eva

Eva Sluijter
onderbouw leerkracht, OBO Watertoren

Laura heeft met kleine groepjes kinderen onder schooltijd gewerkt. Dit was prettig voor de kinderen. Ook voor ons als leerkrachten mooi om te zien wat de kinderen aan het doen waren. Op een speelse manier met leuke activiteiten gingen de kinderen met veel plezier.

Het lijntje tussen Laura en ons was kort. Wekelijks was er een korte Beschrijving over de vorderingen in een document waar we samen in konden werken.

Het heeft de kinderen die het nodig hadden een enorme boost gegeven.

middenbouw-leerkracht-anne

Anne Sleper
Middenbouw leerkracht, Montessori Kindcentrum LEF

Zij gingen je voor

LEF Montessori Kind Centrum
Openbare-basiss Openbare Basisschool Overvecht Spoorzicht chool-Overvecht-Spoorzicht
OBS Tuindorp
SOZKO Jenaplanschool Cleophas
ODBS Pieterskerkhof
KSU de Pijlstaart
OBO de Watertoren

Kiezen voor Leerkriebels betekent

Leren in beweging

Leren doen we met ons hele lijf! We wisselen rust en bewegen met elkaar af.

Groei-mindset

Het hoeft niet in één keer te lukken… We leggen de focus op de weg die we afleggen. Als we er weer klaar voor zijn, dan zetten we de volgende stap.

Aandacht

Word je leerkriebels en beweegkriebels te baas! Samen oefenen we te werken met aandacht en focus.

Zo werk ik

Een begeleidingsmoment bestaat altijd uit drie vaste onderdelen. De starter, werken aan de hulpvraag en we sluiten af met een moment rust.

We starten een sessie altijd met een starter: een moment om te schakelen en te landen. We maken ons klaar om te leren. We merken op hoe we erbij zitten. Wat hebben we nodig om te kunnen leren

Bewegend, spelend of juist vanuit rust werken we aan de doelen. We hebben doelen bedacht waar we deze sessie mee oefenen. Tijdens het oefenen merken we onze gedachten op.

We sluiten af met een moment van reflectie en rust. We nemen de tijd om naar het proces te kijken. Zijn de doelen behaald? Wat nemen we mee naar de volgende keer?

Aanbod

Taalondersteuning tijdens spel
(voor kleuters en groep 3)

Loopt het spelen niet lekker? Speelt je kind steeds hetzelfde verhaal? Tijdens de begeleiding zal ik het spel verrijken volgens de VAT principes.

Samen vergroten we het spelrepertoire en verkennen de hoeken. Tijdens het spelen zal ik de woordenschat vergroten door het handelen te ondertitelen.

Is het kind klaar voor de volgende stap? Dan zal ik ook ondersteunen bij de sociale interactie.

Mondelinge taalvaardigheid

Begrijp je de ander niet altijd? Of vind je het lastig om jezelf uit te drukken? Soms kan een kind daar boos of gefrustreerd van raken.

Samen oefenen we hoe je met zelfvertrouwen kan spreken. Maar ook wat je kan zeggen als je de ander niet begrijpt.

Vaak combineer ik dit onderdeel met leesbegrip of spelbegeleiding.

Technisch lezen & spelling

Soms gaat de leesmethode sneller dan de ontwikkeling van een kind. Dit kan komen door onderliggende problematiek zoals een TOS of dyslexie.

Er ontstaan hiaten en onzekerheden liggen op de loer…

Bewegend en spelend begeleidt Leerkriebels de kinderen. Zo krijgen ze weer plezier en zelfvertrouwen!

Woordenschat & begrijpend lezen

Is de Nederlandse taal nog lastig? Gaat het begrijpend lezen in de klas te snel? Laten we samen de wereld van taal verkennen!

Op een speelse en creatieve manier werken we aan de woordenschat en het leesbegrip. We oefenen belangrijke Nederlandse woorden met spelletjes en schrijven onze eigen teksten.

Samen ontdekken we dat taal heel leuk kan zijn!

Rekenbegeleiding

Kan je de tafels niet onthouden? Of blijven de getallen dansen op de getallenlijn?

Bij rekenen maak ik gebruik van bewegend leren en fysieke materialen. We lopen letterlijk op de getallenlijn en spelen contextsommen uit in een rollenspel.

We bedenken zelf toffe rekenverhalen en games om het rekenbegrip te versterken. Een favoriete werkvorm is de Pokémon rekenbattle!

Mindset & leren

We gaan de uitdaging aan! Werken vanuit een groei-mindset aan de manier waarop wij leren. We verbeteren onze werkhouding en taakaanpak.

We onderzoeken helpende gedachten en zijn trots zijn op onszelf. En is het even lastig? Dan zetten we door!

Heeft je kind of leerling ook last van faalangst of een laag zelfbeeld? Neem dan vooral ook een kijkje bij mijn kindercoach aanbod.

Leerkriebels is aangesloten bij

Leerkriebels is aangesloten bij Adiona, Beroepsorganisatie voor kindercoaches
Leerkriebels is geregistreerd lid van LBRT (Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers)

Plezier in leren, dat is het belangrijkste dat ik met mijn remedial teaching wil bereiken.

Laura van der Mark, Remedial Teacher

Laura van der Mark,
Zelfstandig Remedial Teacher, Utrecht

Klaar om aan de slag te gaan?

Meld je direct aan
door op de onderstaande knop te klikken.

Meest gestelde vragen (FAQ)

Hoe ziet een traject er ongeveer uit?

Leerkriebels is een praktijk die op verschillende basisscholen in Utrecht. Zowel met kinderen in de onderbouw, als de bovenbouw. Ik heb eerst altijd een kennismakingsgesprek, dit is gelijk mijn intake.

Tijdens deze kennismaking verkennen we de hulpvragen en ondersteuningsbehoeften. Daarnaast vertel je mij meer over de kwaliteiten en de interesses van je kind. Zo kan ik al direct een plan van aanpak maken met leuke werkvormen. Dit noem ik een Groeiplan.

Al onze afspraken en mijn notities plaats ik in mijn klantenportaal. In ditzelfde klantenportaal kunnen wij veilig documenten delen, zoals handelingsplannen. Ook kan je meelezen in het logboek, plaats ik foto’s van materialen of plaats ik wat oefeningen voor thuis. Zo ben je altijd op de hoogte van de vorderingen!

Na afloop van een traject hebben we altijd een afrondend gesprek. Bij langdurige trajecten (vanaf een half jaar) hebben we ook altijd een tussenevaluatie. Soms is het ook fijn als er andere partijen aansluiten. Denk hierbij aan logopedisten, het Buurtteam of het Samenwerkingsverband (SWV).

Hoeveel lessen/ sessies zijn er nodig?

Dit is afhankelijk van de hulpvraag en ondersteuningsbehoeften van het kind. Maar ook van de gewenste doelen vanuit school en ouders. Ik bied losse sessies of een pakket van 10 sessies.

Onderwijsarrangementen duren meestal een half jaar tot een jaar.

Waar vindt de begeleiding plaatst plaats?

Leerkriebels houdt van beweging, daarom hoef je zelf nergens heen! Ik geef remedial teaching op de basisschool van je kind. Ik geef remedial teaching in Utrecht.

Dit kan onder schooltijd of na schooltijd. Ben je een ouder? Dan is het wel belangrijk om dit vooraf met de school van je kind af te stemmen.

Voor welke leeftijd bied je remedial teaching?

Ik werk met alle leeftijden op het basisonderwijs, dus met kinderen van 4 tot 13 jaar.

Hoeveel kost remedial teaching in Utrecht?

De prijzen in Utrecht lopen erg uiteen. Dit is van een aantal factoren afhankelijk. Vraag via het contactformulier een offerte aan voor meer informatie over mijn tarieven.

Wordt remedial teaching vergoed door de zorgverzekering?

Ik ben een geregistreerd lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers. Volgens hun site kan je in aanmerking komen voor een vergoeding bij Zorg en Zekerheid.

Lees hier meer over op de site van de LBRT.

Geef je ook remedial teaching aan de onderbouw?

Jazeker, ik geef ook remedial teaching aan kleuters. Mijn aanbod is passend voor jonge kinderen. Tijdens de begeleiding speel ik bijvoorbeeld mee in de hoeken of speel gezelschapsspellen.

Geef je ook remedial teaching buiten Utrecht?

In principe werk ik alleen in de stad Utrecht. Is er bij jou in de buurt geen passende rt’er te vinden? Dan kunnen we altijd in gesprek over opties als online remedial teaching.

Geef je ook dyslexiebegeleiding?

Ik geef geen vergoede dyslexiebegeleiding. Komt je kind niet in aanmerking voor dyslexiebehandeling? Maar wil je hem of haar wel de nodige ondersteuning bieden? Neem dan contact met mij op om de opties te bespreken.

Soms heeft een kind, na een dyslexie behandeling, nog wel behoefte aan ondersteuning. Daarom verzorg ik ook ‘nazorg en onderhoud’.

Door mijn ervaring en achtergrond kan ik kinderen goed ondersteunen bij hun acceptatieproces. Maar ook bij versterken van hun zelfvertrouwen.

Wat houdt Remedial Teaching precies in en hoe verschilt het van bijles?

Een remedial teacher is een specialist die kinderen met leerproblemen ondersteunt. Ik heb, naast mijn onderwijsdiploma, ook een Master Special Educational Needs afgerond.

We onderzoeken waar de hiaten zitten en op welke manier een kind het beste leert. De extra ondersteuning wordt zorgvuldig afgestemd op het kind.

Bij bijles wordt meestal leerstof herhaald of onder begeleiding verwerkt. Kinderen hebben geen speciale benadering nodig, alleen een extra steuntje in de rug.